سرخط خبرها

نگاهی به دیدار‌های فوتبال امشب در لیگ‌های اروپایی (۱۴۰۱/۱۲/۱۴) | نبرد قدیمی در آنفیلد تاریخی

  • کد خبر: ۱۵۳۴۵۸
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
نگاهی به دیدار‌های فوتبال امشب در لیگ‌های اروپایی (۱۴۰۱/۱۲/۱۴) | نبرد قدیمی در آنفیلد تاریخی
نگاهی به دیدار‌های جذاب امشب در لیگ‌های اروپایی در این مطلب داشته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امشب در لیگ‌های اروپایی شاهد دیدار‌هایی جذاب خواهیم بود که بدون شک جدال لیورپول و منچستریونایتد در آنفیلد، گل سرسبد این بازی‌ها خواهد بود. دیداری که برای لیورپول بحران‌زده اهمیت فراوانی دارد و یورگن کلوپ قبل از آن از انگیزه‌های زیاد تیمش برای پیروزی حرف زده و گفته است که نشان خواهند داد بازی برابر لیورپول همچنان سخت و دشوار است. در ایتالیا هم شاهد رویارویی شاگردان مورینیو و آلگری خواهیم بود.

یوونتوسی‌ها در ادامه نتایج خوبی که در چند هفته گذشته کسب کرده‌اند، این‌بار به خانه رم می‌روند و باتوجه‌به فرم خوب این روزهایشان به کسب امتیاز در این دیدار سخت امیدوارند. در اسپانیا هم دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی بارسلونا و رئال‌مادرید، به‌ترتیب مقابل والنسیا و رئال‌بتیس صف‌آرایی خواهند کرد.

چالش سخت کلوپ برابر تنهاخ

لیورپول هفته گذشته پس از پیروزی ۲ بر ۰ برابر ولورهمپتون ۳۹ امتیازی شد و در رده ششم جدول لیگ‌برتر قرار گرفت. قرمز‌ها حالا در آنفیلد میزبان منچستریونایتد هستند؛ درحالی‌که فاصله دو تیم ۱۰ امتیاز است و شیاطین سرخ در رده سوم ایستاده‌اند. یونایتد روی دور پیروزی است و به‌تازگی توانست در جام اتحادیه نیز قهرمان شود.

یورگن کلوپ، مربی لیورپول، در نشست خبری این بازی گفته است: وضعیت بهتر یونایتد برای این تیم در بازی امشب مزیت محسوب نمی‌شود و هر بازی داستان خودش را دارد. تیم از لحاظ بدنی و ذهنی در وضعیت خوبی است و آماده یک بازی خوب هستیم. لیورپول در این فصل نشانی از تیم خوب سال‌های گذشته ندارد و از دایره مدعیان خارج است.

قرمز‌ها از جام‌حذفی و جام اتحادیه کنار رفتند و در لیگ قهرمانان نیز بازی رفت یک‌هشتم نهایی را ۵ بر ۲ به رئال باختند. لیورپولی‌ها حالا فقط برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگند و پیروزی برابر یونایتد با حمایت هوادارانشان می‌تواند به آن‌ها برای ادامه فصل روحیه خوبی بدهد. در طرف مقابل، منچستریونایتد این روز‌ها با اریک تنهاخ به دورانی برگشته است که سال‌ها بود هوادارانش آرزویش را داشتند.

این تیم جام اتحادیه را بالای سر برد و حالا در سه جام دیگر نیز شانس قهرمانی دارد. تنهاخ که اولین رویارویی‌اش با لیورپول در آنفلید را در رقابت‌های لیگ‌برتر تجربه می‌کند، درباره این بازی گفته است: بازیکنانم چنین فضا و بازی در آن را دوست دارند. من در آنفیلد حضور داشتم و مشتاقانه منتظر بازگشت به آنجا هستم. می‌دانم که جو فوق‌العاده‌ای خواهد بود. این جو به‌ضرر ماست، اما آن را دوست دارم.

نبرد‌های جذاب مدعیان در ایتالیا و اسپانیا

امشب سری‌آ ایتالیا هم شاهد جدالی جذاب بین رم و یوونتوس خواهد بود. شاگردان مکس آلگری در نیم‌فصل اول چندان قدرتمند ظاهر نشده بودند، اما بعد از کسر پانزده امتیاز، روند نتیجه‌گیری قابل توجهی را در پیش گرفته‌اند و به تیمی ترسناک برای حریفان تبدیل شده‌اند. آن‌ها اکنون با ۳۵ امتیاز هفتم هستند و اگر با جریمه سنگین اخیر روبه‌رو نمی‌شدند، حالا با پنجاه امتیاز در مکان دوم حضور دارند و جدی‌ترین رقیب ناپولی در راه قهرمانی به شمار می‌رفتند. شاگردان مورینیو، اما حال‌وروز خوبی ندارند و بعد از شکست هفته گذشته مقابل کرمونزه انتهای جدولی، به این دیدار دشوار پا خواهند گذاشت. مهم‌ترین غایب رمی‌ها در این بازی، خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی آن‌هاست که به‌دلیل اعتراضش به داور در بازی قبل، دو جلسه از همراهی تیمش محروم شده است.

در ادامه رقابت‌های لیگ‌های اروپایی، در اسپانیا هم بارسلونا و رئال‌مادرید چندروز پس از ال‌کلاسیکویی که در کوپا‌دل‌ری برگزار کردند، در لالیگا به‌مصاف والنسیا و رئال‌بتیس خواهند رفت. بارسایی‌ها که با پنج امتیاز اختلاف نسبت به شاگردان آنجلوتی صدرنشین هستند، با روحیه‌ای که با پیروزی در ال‌کلاسیکو گرفته‌اند، به‌نظر کار دشواری در خانه برای پیروزی بر والنسیای رده‌هجدهمی در پیش نخواهند داشت.

البته ژاوی در این بازی هم چند غایب مهم مثل پدری، لواندوفسکی و دمبله خواهد داشت و همین موضوع شاید کار آن‌ها را برابر تیمی که با انگیزه فاصله‌گرفتن از قعر جدول تلاش می‌کند، کمی سخت کند. رئالی‌ها، اما کاری دشوارتر در پیش خواهند داشت و باید در خانه بتیس رده‌پنجمی به میدان بروند. شاگردان آنجلوتی که هفته پیش هم در لالیگا برابر اتلتیکومادرید تن به تساوی دادند، اگر می‌خواهند همچنان در لالیگا به قهرمانی امیدوار باشند، چاره‌ای به‌جز پیروزی در این بازی حساس ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->